Koen Bouwmeester -
Senior servicemedewerker bij Inprevo
Koen Bouwmeester werkt nu bijna 4 jaar bij Inprevo als servicemedewerker.
Hij is sinds kort één van de drie senior servicemedewerkers. In dit interview vertelt hij wat deze nieuwe functie precies inhoudt en wat voor veranderingen dit teweeg heeft gebracht.
Hoe ben je bij Inprevo terecht gekomen?
Koen: “Ik heb hiervoor als beveiliger gewerkt en was op zoek naar iets anders. Het leek me best leuk om onderhoudsmedewerker te worden, alleen bij veel bedrijven had je van tevoren een diploma nodig om te mogen solliciteren. Op een dag kwam Inprevo op mijn pad. Toen ik zag dat zij ook sollicitanten op gesprek lieten komen zonder diploma, heb ik mijn cv opgestuurd. Daarna werd ik vrij snel aangenomen en heb ik mijn diploma voor onderhoudskundige behaald.”
Hoe is het om bij Inprevo te werken?
“Ik vind Inprevo een prettige werkgever. De sfeer is altijd gemoedelijk en iedereen gaat leuk met elkaar om. Dit geldt niet alleen voor de collega’s, maar ook voor de directie. Je bent niet meer of minder dan de ander, iedereen is gelijk. Het is bijna alsof ik bij een familiebedrijf werk. Daarnaast word je als servicemedewerker vrij gelaten in je werk. Ik vind het prettig om zelf te bepalen hoe ik werk en je krijgt ook het vertrouwen om dat te kunnen doen.”
En toen kwam de vacature voor senior servicemedewerker. Wat dacht je toen je dat hoorde?
“Ik had al in de wandelgangen gehoord dat deze functie eraan zat te komen. Toen dacht ik, waarom niet? Ik ga nieuwe uitdagingen die op mijn pad komen altijd wel aan. Toen de vacature open kwam te staan heb ik gesolliciteerd. Ik moest echt solliciteren met mijn CV en motivatiebrief en daarna mocht ik op gesprek komen. Dat gesprek verliep heel relaxed en we konden goed bespreken wat er van elkaar verwacht werd. Een tijdje later hoorde ik dat ik samen met nog twee collega’s senior servicemedewerker werd.”
Wat houdt de functie senior servicemedewerker precies in?
“Elke senior heeft een clubje van 3 of 4 collega’s met wie we af en toe een dagje meelopen. De bedoeling van de seniors is dat wij het aanspreekpunt worden voor onze collega’s en onze leidinggevende. Omdat wij als servicemedewerkers op klantlocatie werken, is het soms moeilijker voor de collega’s en leidinggevende om contact met elkaar op te nemen. Daarom is het makkelijk om ons als aanspreekpunt te hebben. Zo hebben de collega’s meer input bij beslissingen en kunnen zij makkelijker feedback doorgeven en omgekeerd. Naast een aanspreekpunt voor feedback, helpen we de collega’s ook met vragen. Het gebeurt weleens dat ik een vraag niet direct kan beantwoorden, maar omdat ik door mijn nieuwe functie wat vaker op kantoor ben weet ik beter bij wie ik moet zijn voor het antwoord. Verder lopen we mee met de servicemedewerkers om te kijken hoe het gaat. We controleren dan bijvoorbeeld of een collega zijn spullen op orde heeft en sturen ze bij waar dat nodig is. Als laatste heb ik af en toe een vergadering met de andere seniors. En ik blijf natuurlijk ook gewoon servicemedewerker, dat vind ik nog steeds leuk om te doen.”
Is er veel veranderd sinds je senior servicemedewerker bent?
“Voor mij niet. Ik heb nog steeds mijn oude werkzaamheden, alleen overleg ik nu veel meer met de collega’s. Over het algemeen krijg ik positieve reacties van hen. Ze vinden het prettig dat er iemand meekijkt en weten bij wie ze terecht kunnen met vragen. Ik voel me nu meer betrokken bij de organisatie. Omdat ik ook meer op kantoor ben, heb ik meer contact met de collega’s daar. Zo komt de afdeling sales nu ook weleens bij mij met een vraag en geef ik het door als een klant interesse heeft in een van onze andere diensten. Ook spreek ik mijn directe collega’s meer, omdat ik bij hun langsga op klantlocatie en ze bij mij komen met vragen. Hiervoor moet ik wel wat meer reizen dan normaal, maar dat vind ik niet erg. Mijn werk kent nu nog meer afwisseling en ik heb door mijn nieuwe functie nog meer plezier in mijn werk gekregen.”